LoveYourBelly sikersztori – 30 napos kihívás – Zsófi

Zsófi azért vágott bele a LoveYourBelly gyakorlataiba, mert nem volt megelégedve a hasizmával szülés(ek) után. Terembe eljárósan, vagy csoportos órákat látogatós módon nem edz, viszont azt hiszem, aki látott már kisgyereket, egyetért azzal, hogy nem ugyanolyan nyugis és mozgástól mentes az élet, ha kisgyerek van a családban, mint mondjuk az irodában ülni hosszú órákon át. De célzott tornát nem végzett ezelőtt, úgyhogy külön öröm, hogy heti legalább háromszor – néha négyszer is – sikerült tornázni a 30 nap alatt.

Nézzük a puszta tényeket:

Zsófi, 31 éves, két gyermek anyukája, akik 4, illetve másfél évesek.

Előtte és utána centik:

89,5 (köldöknél) – 81 cm

92 cm (hascsúcsnál) – 84 cm

94,5 cm (csípőnél) – 87 cm

YOUR

bónusz kép, mert zseniális fotószerkesztői képességeimnek köszönhetően nem látszik jól, milyen menőn néz most ki Zsófi :)

bónusz kép, mert zseniális fotószerkesztői képességeimnek köszönhetően nem látszik jól, milyen menőn néz most ki Zsófi :)

Szerintem nem kell magyarázni a képeket, nagyon szembetűnő a változás. Zsófi is ezt írta, amikor a képeket átküldte: “Nagyon köszönöm a tornát, nagyon tetszik az eddigi eredmény.” Nekem is tetszik :)

Zsófiban az volt a nagyon jó, hogy mindenféle erőteljes faggatózás nélkül leírta, hogy mi az, ami jó volt és mi az, ami rossz volt a tornában. Szeretem az ilyet közlékenységet :)

“Ami nekem nehézséget okozott, (de tudom, ez nem a gyakorlatokon múlik, hanem rajtam): A koncentráció megtartása. Este, fektetés után tornázom, jellemzően nagyon fáradt vagyok. Sokszor veszem észre, hogy bár az elején szépen indítom, a többedik ismétlésnél már “elmászom”, eresztek a tartás feszességéből, nem uralom úgy a testemet, nem szép a kivitelezés, romlik az alaptartás. Eldőlök. Elrontom a számolást. Nem emelem addig, mint az elején. Ilyenek.”

Az, hogy a gyakorlatok nehezek, nem az ő szubjektív véleménye. Kívülről nem tűnik bonyolultnak egyik gyakorlat sem, de ha mindenre odafigyelünk, akkor tényleg fárasztó, nem csak fizikailag érzi meg az ember, hanem fejben is nagyon ott kell lennie, hogy eszébe jusson, mennyi mindenre kell figyelni. Ezek nagyrészt Pilates gyakorlatok, amikről az egyik Pilates-oktató barátnőm azt mondta egyszer, hogy persze, hogy teljesen jó stresszoldóként működik a torna, kikapcsol az ember közben, mert annyi mindenre kell figyelni a gyakorlatok kivitelezése során, hogy már nem marad kapacitása a napi hülyeségeken filózni ;) És tényleg. Nem könnyű mindenre odafigyelni, de megéri. Ha a torna közben megszoktuk, hogy mennyire kell figyelni a testünkre, a nap többi részében is sokkal jobban fog menni az, hogy helyesen használjuk a testünket – akkor már észrevétlenül.

“(…) gyakorlatnál kifejezetten motivál, hogy “jól néz ki”, izgalmas és ezért azokra kínosan ügyelek, hogy szépen menjen és nagyon élvezem. (…)-t is nagyon élvezem és a végén úgy érzem, hogy ebből még szívesen csinálnék egy kicsit (tényleg!).

Minek is örülhetne jobban a Pilates oktató, mint annak, hogyha a vele/miatta tornázók azt mondják a gyakorlatokra, hogy “még, még”? :) A Pilates gyakorlatok tényleg szépek, tényleg jók, tényleg élvezetesek. Azok a gyakorlatok, amikből pedig Zsófi is igazán sokat szeretne csinálni, azok az én kis kedvenceim. Akik rendszeresen járnak hozzám órára, tudják is, hogy ezek az ultimate kedvenceim, hihetetlenül élvezem őket végezni is, de azt is élvezem, amikor gyönyörködhetek abban, ha mások csinálják és látom a fejlődést. Ezek a mindenféle fekvőtámasz variációk, amik nem könnyűek, de tényleg szépségesek és ha az ember egyszer ráérez, hogy mire kell közben figyelni, észreveszi, mennyit fejlődött és nem csak azzal törődik, hogy mi az, ami még nem megy, akkor tényleg hatalmas örömét lelheti benne :)

az egyik kedvencem (jó, minden másodikra ezt mondom, de ezt tényleg nagyon szeretem): oldalsó fekvőtámasz

az egyik kedvencem (jó, minden másodikra ezt mondom, de ezt tényleg nagyon szeretem): oldalsó fekvőtámasz

Van egy csomó kattanásom, például hogy úgy gondolom – és ezt igyekszem mindig hangsúlyozni -, hogy a testedzésnek nem az a fő célja, hogy szépek legyünk, hanem inkább az, hogy egészségesek, az, hogy közben formásabbá válik a testünk, csak egy mellékhatás. Zsófi ezt a szövegemet még nem hallotta, mégis önként írt nekem ilyet:

“Torna után sokkal könnyebb kihúzni magamat (enyhén hanyag tartásom van sajnos), érezhetően megkönnyebbülök, olyan, mintha hirtelen nőnék 2 cm-t és jobb levegőt szívnék. Ez új és nagyon-nagyon jó érzés. Emiatt határoztam el, hogy sokszor csinálom a tornát, akkor is, ha nagyon fáradt vagyok, mert annyival jobb utána, hogy inkább torna, mint az a plusz 40 perc alvás (vagy bambulás). A heti négy alkalom olyan pozitív minőségi közérzeti változást hozott, hogy mindenképpen vissza fogok térni rá. Sokkal jobban alszom és pihentetőbben. Másnap nem fáj a hátam (!), szebb a tartásom (kb. másnap délig tart), úgyis, hogy nem figyelek oda rá.”

Nem rossz, ugye? Azért is jobb a testtartás a tornától, mert a hasizom megerősítésével ismét eredeti funkciójában tündökölhet a hasfalunk és támasztó szerepét el tudja látni, illetve miközben végezzük a gyakorlatokat főleg a mélyizmokat, a mélyen fekvő hasizmokat célozzuk meg, azokat pedig fizikai képtelenség úgy dolgoztatni, hogy a mélyhátizmokat ne erősítsük a gyakorlatok közben. Erősebb lesz az egész törzs a gyakorlatoktól, stabilabb támasza lesz a gerincnek és mellékhatásként pedig az jelentkezik, amit a fenti képek mutatnak vagy amit a hétköznapokban is észre lehet venni:

“Szerintem nagyon sok lement. A férjem ugye látta a folyamatot részleteiben, hát pillogott nagyokat, hogy ez így működik (és nagyon örül neki)”

Zsófi tökéletes példája annak, hogy bizony a várandósság alatt a hasizmok megnyúlnak, nem tartanak olyan jól, viszont ha megerősítjük azokat, akkor ismét fűzőként funkcionálnak és karcsúbbnak tűnünk akkor is, ha nem igazán van súlyvesztés. Ráadásul a 30 napban volt egy húsvét is, amit Zsófi – elmondása szerint – nem éppen diétázással töltött, plusz még szoptat is, amiről tudjuk, hogy nem éppen az az időszak, amikor drasztikusan vissza lehet fogni a kalória-, illetve szénhidrátbevitelt. Szóval amit látunk, az tényleg a “beépített fűző” tökéletes működése :)

white-corset

Ha te is szeretnél beépített fűzőt, akkor: Love your Belly :)

Advertisements

LoveYourBelly sikersztori – 30 napos kihívás – Zsófi” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Loveyourbelly – hasizom fejlesztő és regeneráló tréning – Győrben! » Erőközpont

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s