KIHÍVÁS: Használd a szakácskönyved!

Van nekem egy hobbim, ami nem kapcsolódik semmi aktivitáshoz, csak gyűjtésből áll. Szeretem a könyveket szagolgatni, szeretem a szép képeket nézegetni, szeretek más receptjei felett ábrándozni, hogy na, majd egyszer én is elkészítem azt az ételt. A bélyeggyűjtők is gyűjtik a bélyegeket, pedig nem is használják levélfeladáshoz. Akkor én is gyűjthetek szakácskönyveket, nem? Szóval igen, szeretem a könyveket gyűjtögetni. Mindig izgatottan várom, hogy megérkezzen, lapozgatom és aztán maximum 1-2 receptet elkészítek belőle. Tuti más is járt már így ;)

cookbooks

Éppen ezért most egy kihívást hirdetek, hogy törjük meg a szokásokat és használjuk a szakácskönyveket!

Tennivalók:

  • heti (minimum) egy recept elkészítése az otthoni szakácskönyveidből
  • fotózd le az ételt úgy, hogy legalább a receptet ihlető szakácskönyv sarka is benne legyen a fotóban
  • küldd el a fotót a noemi (kukac) matenoemi.hu címre vagy a kihívás eseményében a közösbe (én pedig feltöltöm majd a fészbukon egy albumba a képeket) – írd meg, hogy mi a recept neve, hogy milyen néven szeretnél nevezni és kész is vagy!

Nyeremény is van ám!

Nyertes No1: én választom az alapján, hogy mennyire menő a kaja (teljesen szubjektív véleményezés, nem kell, hogy szép legyen vagy bonyolult, valamiért keltse fel az érdeklődésemet és ennyi)

Nyertes No2: randomgenerátorral (vagy ahogy magam ismerem, inkább papírgalacsinokra írt nevek közüli húzással) kiválasztott név

Egyik nyertes nyereménye: Steiner Kristóf – Kristóf konyhája című könyve (postázás Magyarországon belül)

Másik nyertes nyereménye: mozgás velem – Aviva tanfolyamon VAGY LoveYourBelly tanfolyamon részvétel VAGY egyéni konzultáció szabadon választott témában (najó, nem teljesen szabadon választott, mert mondjuk geodéziában annyira nem vagyok otthon, hogy konzultálni tudnék a témában).

(ahány fotóval nevezel, annyiszor kerül be a kalapba a neved, annyival több esélyed van nyerni. csak szólok)

A játék időtartama:

Január 15-től február 12-ig, erdményhirdetés és sorsolás február 15-én.

Én ezekkel a könyvekkel indulok a játékban:

Idei szerzemény Kristóf konyhája, ami annyira menő, hogy még apukám is talált benne kívánatos receptet, pedig nála tényleg csak az számít ételnek, amiben hús van ;) Öcsémtől kaptam karácsonyra. A másik idei újdonság a Leves minden napra, amit az egyik tanítványomtól kaptam. Csak mert beszélgettünk a kajákról és mondtam, hogy majd szeretném kipróbálni a reggelire-levest módit. Ugye milyen figyelmes?

kristofkonyhaja

levesmindennapra

Korábbi menőségek még:

Tavaly karácsonyra kaptam az Érzékenyek szakácskönyvét, ami glutén- és laktózmentes finomságokat tartalmaz, szuperkívánatos képek vannak benne és nem is lehetetlen elkészíteni őket. Karácsonyi meglepit is ebből kaptam <3

erzekenyekszakacskonyve

Még szülinapra kaptam Feri, a főzelékes első szakácskönyvét, amiből tőlem egészen meglepő módon már több receptet is elkészítettem. A lencsefőzelék a legnépszerűbb nálam.

fozelekesferi

Az Örömfőzés, Buddhák a konyhámban című könyvet saját magamtól kaptam, mert megszavaztam, hogy megérdemlem. Vannak benne mindenféle magyarázatok is a bevezetőben, kellemes olvasmány. Egyszerű és meglepő receptek egyaránt találhatóak benne.

oromfozes

A Három jó dolog szakácskönyvet is saját magamtól kaptam, főleg azért, mert az a koncepció, hogy minden recept három fő hozzávalóból áll, ezért azt feltételeztem, hogy könnyen elkészíthető recepteket tartalmaz. A River Cottage-ot pedig nagyon szerettem régen a tévében, úgyhogy miért ne? Vannak tényleg egyszerű receptek is benne, kevésbé egyszerűek is, illetve határozottan meglepő kombinációk is, de egy elég jópofa könyv szerintem.

haromjodolog

Utolsónak pedig jöjjön az a könyv, amiből egyetlen egy receptet sem készítettem el, pedig nem most érkezett meg (most már magyarul is kapható, én még külföldiül rendeltem), beletettem egy-két cetlit, hogy eztmuszájelkészíteni, de még nem jutottam el a főzésig.

deliciouslyella

És nekem most tényleg muszáj lesz új recepteket kipróbálni, mert anyukámtól kaptam cuki fakanalakat is (mert abból sosem lehet elég, ugye?), új fakanálhoz új recept dukál.

fakanalak

Nektek milyen szakácskönyveitek vannak, amiket ideje lenne már felavatni? Vagy mik azok, amiket tényleg rendszeresen használtok?

KIHÍVÁS: Használd a szakácskönyved!” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: A szakácskönyves kihívás nyertesei | Mozogj Noémivel!

Hozzászólás